18 oktober 2011

Då var vi ensamma igen. Ebba ligger och sover uppe i sängen och pojken sover i mitt knä. idag blir det en riktig mysdag för oss. jag springer runt i morgonrocken än. det blåser och är så kallt ute, jag hade tänkt gå ut i stallet och fortsätta måla och pyssla. får se om jag tar mig i nackskinnet och pallrar mig ut efter lunch.

som sagt stallet är snart på plats. lite målning kvar och sen när emil kommer hem igen blir det svetsning och byggning för fulla muggar. ridbanan ska städas så den går använda, och så ska jag och malin städa upp i packrummet som kommer bli ett "klubbrum". vi kommer få det så fint!

mamma var barnvakt åt ebba ihelgen. det gick jätte bra och vi hann göra så mycket ute i stallet. så en guldstjärna till min mor! vi hann faktiskt också rejsa lite med sexhjulingen. först jag, pernilla och malin for några varv på ängen och grävde pären senare på kvällen tog jag och malin me oss gubbarna upp på berget. det har varit en superhelg!

ja till veckan är det ett fullproppat schema. Julina kommer och hälsar på oss, vi ska bygga klart stallet och städa överallt. vi har dop för ebba så då kommer hela tjocka släkten och sen händer det mer fantastiska saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar